Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over onze diensten, werkwijze of service? We hebben de veelgestelde vragen hieronder verzamelend en beantwoord. Heb je een vraag die er niet tussen staat? Dan kan je altijd contact met ons opnemen.

Algemeen Werkplaats Verkoop Volvo Assistance Zelf service Private Lease

Algemene vragen

Wat zijn de openingstijden van Volvo Nieuwenhuijse?

Onze werkplaatsen zijn geopend van maandag tot en met vrijdag vanaf 7.00 uur tot 18.00 uur. Bij onze showrooms kan je terecht op maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 18.00 uur. Op de zaterdagen kan je bij onze showrooms terecht tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Proefritten kunnen op afspraak tot 21.00 uur.

Waar zijn jullie gevestigd?

Wij hebben vestigingen in Apeldoorn, Meppel, Raalte, Zutphen en Zwolle.

Welke acties lopen er op dit moment bij Volvo Nieuwenhuijse?

Voor de actuele acties van Volvo Nieuwenhuijse kan je kijken op onze actiepagina.

Hoe kan ik een afspraak maken bij Volvo Nieuwenhuijse?

Dit kan eenvoudig online via onze werkplaatsagenda of door telefonisch contact op te nemen met jouw vestiging.  

Zijn jullie op zoek naar personeel?

Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste collega’s. Kijk voor de actuele vacatures op onze vacaturepagina of stuur een open sollicitatie.

Werkplaats

Hoe kan ik een afspraak maken bij Volvo Nieuwenhuijse?

Je kunt gemakkelijk en snel online een afspraak maken bij Volvo Nieuwenhuijse voor onderhoud en reparatie aan je Volvo. Toch liever telefonisch een afspraak maken? Dat kan natuurlijk ook, neem hiervoor contact op met de gewenste vestiging.

Kan ik mijn Volvo ook APK laten keuren bij Volvo Nieuwenhuijse?

Je Volvo laten keuren kan al voor slechts 49 euro. Wanneer je dit combineert met een onderhoudsbeurt kost de APK € 29,-. Plan direct je afspraak in via de werkplaatsagenda of neem contact op met jouw vestiging. 

Wat is Volvo Personal Service?

Wij werken volgens het Volvo Personal Service principe. In vestigingen heb je direct contact met de monteurs (Volvo Personal Service Technicians) die in tweetallen tegelijkertijd aan je auto werken. Het directe voordeel voor jou is duidelijke communicatie over de werkzaamheden en halvering van de wachttijd doordat wij efficiënter kunnen werken in onze werkplaats.

Bieden jullie ook navigatie-updates aan?

Ja, Volvo biedt updates aan voor al zijn navigatiesystemen die wij in veel gevallen gratis uitvoeren. Het kan voorkomen dat er geen nieuwe updates uitgebracht worden voor oudere navigatiesystemen, onze collega’s kunnen je hier meer over vertellen.

Bieden jullie ook Polestar tuning aan?

Ja, dit kunnen we voor je regelen. Met Polestar tuning optimaliseren we het vermogen en behoudt je de garantie. Volvo ontwikkelt in samenwerking met Polestar Performance upgrades voor je Volvo. Meer PK’s, een snellere reactiesnelheid van de motor en een directe fellere respons op het gaspedaal zijn mogelijk met de optimale afstelling van Polestar.

Lossen jullie ook schades op?

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Heb je een grote of kleine schade? We brengen de auto met de grootste zorg weer terug in nieuwstaat.

Kan ik mijn zomer- en winterbanden bij jullie laten wisselen?

Ja, dit is zeker mogelijk. Maak hiervoor een afspraak bij een van onze werkplaatsen en wij regelen de montage en eventuele opslag.

Bieden jullie ook een aircoservice aan?

Ja, Volvo Nieuwenhuijse verzorgt een uitgebreide controle en reiniging van je airco. Tijdens deze servicebeurt wordt de airconditioning gevuld met nieuw koudemiddel en wordt het airco- en ventilatiesysteem gereinigd. Een geurbehandeling zorgt ervoor dat nare geurtjes voorkomen worden.

Wat is het telefoonnummer van Volvo Assistance?

Bel gratis in Nederland 0800 865 86 22 77.
Bel gratis vanuit het buitenland +31 70 314 51 76.

Vanaf hoe laat kan ik mijn auto brengen?

Je kan je auto vanaf 7.00 uur ’s ochtends brengen bij een van onze werkplaatsen.

Is er vervangend vervoer beschikbaar?

Ja, voor vervangend vervoer zijn er verschillende opties die wij kunnen bieden. Neem hiervoor contact op met je vestiging.

Kan ik wachten tijdens mijn afspraak?

Afhankelijk van welk onderhoud, is het mogelijk om te wachten tijdens de afspraak. Tijdens de afspraak kun je gebruik maken van werkplekken en koffie/thee faciliteiten.

Verkoop

Verkoopt Volvo Nieuwenhuijse naast nieuwe auto’s ook occasions?

Ja, naast nieuwe auto’s kun je ook bij Volvo Nieuwenhuijse terecht voor occasions of demo-deals. Deze kun je vinden op onze occasionspagina.

Bij sommige auto’s staat Volvo Selekt, wat betekent dit?

Volvo Selekt zijn gebruikte auto’s tot 5 jaar en 150.000 kilometer. Alle Volvo Selekt modellen worden door onze monteurs grondig gecontroleerd en voorzien van de nieuwste software. Daarnaast biedt Volvo Assistance minimaal 12 maanden garantie ongeacht het aantal afgelegde kilometers. Bevalt de auto toch niet? Dan kun je de Volvo Selekt auto binnen 30 dagen of 1500 kilometer omruilen.

Verkopen jullie ook Volvo Merchandise?

Ja, in onze showrooms hebben wij een aantal artikelen uitgestald. Heb je iets gezien, maar hebben wij dit niet op voorraad? Dan kunnen wij dit voor je bestellen.

Verkopen jullie ook accessoires voor mijn Volvo?

Ja, wij kunnen alle beschikbare accessoires voor uw Volvo leveren en eventueel monteren. Onze collega’s kunnen u meer over de beschikbaarheid en levertijd van de accessoires.

Biedt Volvo Nieuwenhuijse ook private lease aan?

Dat is mogelijk. Op onze private lease pagina leggen we uit wat in het maandbedrag inbegrepen zit en wat je voordelen zijn. 

Welke financieringsmogelijkheden zijn er mogelijk?

We bieden vijf verschillende financieringsmogelijkheden. Meer informatie over onze financieringsopties kun je vinden op onze financieringspagina

Wat is Care by Volvo?

Je eigen Volvo voor een vast bedrag per maand, alles inbegrepen. Dat is je Care by Volvo abonnement: een slim alternatief voor leasen of kopen. Met alle voordelen van Volvo, zonder de zorgen van een leaseconstructie op de lange termijn. Daarnaast kenmerkt het BKR het niet als een lening. Een uitgebreide uitleg vind je op Care by Volvo pagina.

Volvo Assistance

Hoe lang is Volvo Assistance geldig?

Zolang je Volvo nog geen drie jaar oud is heb je recht op Volvo Assistance. De enige voorwaarde is dat je Volvo bij een geautoriseerde dealer in Nederland het voorgeschreven onderhoud krijgt. Is je Volvo ouder dan vier jaar, dan krijg je bij een onderhoudsbeurt van een Volvo dealer een jaar gratis Volvo Assistance.

Wat wordt er bedoeld met voorgeschreven onderhoud?

Met voorgeschreven onderhoud wordt bedoeld dat je de Volvo laat onderhouden volgens de service-intervallen. Rijd je minder kilometers per jaar dan de geldende service-interval, dan moet je Volvo minstens één keer per jaar een onderhoudsbeurt krijgen.

Ik heb schade aan mijn auto, valt dit ook onder Volvo Assistance?

Dit valt niet onder Volvo Assistance en is in principe een vraag voor je autoverzekering. Je kan eventueel via Volvo Assistance een vervangende auto krijgen voor een dag, zodat je meer tijd heeft om het met je verzekeringsmaatschappij op te pakken.

Valt een lekke band onder Volvo Assistance?

Ja, een lekker band valt onder Volvo Assistance. Je kunt Volvo Assistance bellen voor hulp bij het vervangen van een lekke band of het repareren van je band door middel van de repair kit. Mocht de kapotte band niet te repareren zijn, dan zorgt Volvo Assistance dat je band wordt vervangen bij de dichtstbijzijnde Volvo dealer.

Valt mijn caravan ook onder de hulpverlening van Volvo Assistance?

Ja, als u onderweg een probleem krijgt met uw Volvo en u moet naar Volvo dealer gebracht worden, dan nemen wij uw aangekoppelde caravan mee. Is de caravan de oorzaak van je pech, dan kan Volvo Assistance alleen worden ingeroepen voor een lekke band of het vervangen van een lampje.

In welke landen is Volvo Assistance geldig?

In alle landen van Europa is Volvo Assistance geldig, in sommige delen van voormalig Sovjet-Unie is het alleen rondom de grote steden beschikbaar. In Albanië is Volvo Assistance niet aanwezig.

Ik heb mijn Volvo Card nog niet gehad, heb ik wel recht op Volvo Assistance?

Op het moment dat de factuur aangemaakt is, Volvo Assistance geldig. Hiervoor hoef je dus nog niet in het bezit van een Volvo Card te zijn.

Wanneer kan ik mijn Volvo Card verwachten?

Dit kan ongeveer zes tot acht weken duren. Voor Volvo Assistance heb je de Volvo Card niet onmiddellijk nodig. Volvo Assistance gaat namelijk in als de factuur aangemaakt is.

Zelf service

Wat is de juiste bandenspanning voor mijn Volvo?

Op de sticker voor op de portierstijl aan de bestuurderszijde (tussen voor- en achterportier) staat de juiste bandenspanning voor de auto aangegeven bij verschillende belading en snelheid.

Welke soort olie moet er in mijn Volvo?

Dit is afhankelijk van welke motor uw Volvo heeft. Op het smeerkaartje binnen in de auto wordt na het onderhoud aangegeven welke olie geschikt is. Is dit niet ingevuld, dan kunt u natuurlijk contact met uw vestiging opnemen.

Private lease

Is Volvo Car Lease aangesloten bij Stichting Keurmerk Private Lease?

Ja, een Private Leasecontract via Volvo Car Lease voldoet aan alle eisen en normen zoals opgesteld door Stichting Keurmerk Private Lease. De vijf zekerheden van het Keurmerk Private Lease zijn:

• Eerlijke voorwaarden
• Compleet product
• Bescherming tegen te hoge financiële lasten
• 14 dagen bedenktijd
• Zekerheid bij klachten

Wat is inbegrepen bij de leaseprijs?

De onderstaande onderdelen zijn inbegrepen bij de maandelijkse leaseprijs:
 
• Houderschapsbelasting (ook wel motorrijtuigenbelasting of wegenbelasting genoemd)
• Allriskverzekering (inclusief inzittendenverzekering, overlijdensrisicodekking en rechtsbijstandsverzekering)
• Reparatie, onderhoud en banden (Voor de hele duur van het leasecontract)
• Leenauto na 48 uur Volvo Card (geniet van exclusieve privileges, aanbiedingen en My Volvo Magazine)
• Volvo Assistance 24/7 (Pechhulp binnen heel Europa! Een handig extraatje van Volvo.)
• Geen onverwachte kosten (alle kosten, waaronder de afleveringskosten en verwijderingsbijdrage zijn in het maandbedrag verwerkt)
• De kosten van brandstof dien je zelf te betalen.
• Ook kosten voor parkeren, wassen van het voertuig, bekeuringen en tolgelden zijn voor je eigen rekening.

Hoe wordt de hoogte van mijn maandbedrag bepaald?

De hoogte van het maandbedrag hangt af van: De gekozen auto plus opties. Het aantal kilometers wat je verwacht te gaan rijden per jaar. Het aantal jaren dat je wilt gaan leasen.

Hoe verloopt een aanvraag voor Private Lease?

Voordat je Private Lease Volvo wordt afgeleverd zijn de onderstaande stappen die doorlopen:
1. Samen met onze adviseur stelt je je Volvo samen en bepaalt je de looptijd en aantal kilometers.
2. Je aanvraag wordt doorgestuurd naar ERD Credit Services en zij voeren de (verplichte) financiële beoordeling uit.
3. Na een positieve terugkoppeling ontvang je de overeenkomt, welke je kunt tekenen en terugsturen. Ook ontvang je informatie over de te betalen borg.
4. Wanneer de overeenkomt en de borg zijn ontvangen, dan bestellen wij de auto nadat de 14 dagen bedenktijd is verstreken.
5. Wij nemen contact met je op voor de aflevering van de auto, en leveren de auto vervolgens af.
6. Je kunt genieten van de nieuwe Volvo tijdens de looptijd van je Private Lease periode.

Kan ik zelf mijn Volvo samenstellen?

Ja, samen stellen wij je Volvo samen.

Kan ik mijn huidige auto inruilen?

Ja, dit is mogelijk. Onze adviseur gaat graag met je in gesprek om de inruilwaarde te bepalen.

Word ik geregistreerd bij het BKR?

Ja, bij het BKR worden alle particuliere kredieten hoger dan €250,00 en met minimale looptijd van een maand geregistreerd. Ondanks dat Private Lease geen krediet is, zal ook een Private Lease product worden geregistreerd bij het BKR onder een aangepaste code.

Moet ik borg betalen?

Ja, wij vragen een borg ter hoogte van een maand. De borg dient overgemaakt te worden voordat wij de auto bestellen.

Is het mogelijk om tussentijds het contract te beëindigen?

Ja, het is mogelijk om uw contract tussentijds te beëindigen. Dit kan na het verstrijken van de eerste 12 maanden van je overeenkomst, hier zijn kosten aan verbonden. Deze kosten bedragen 40% van de resterende termijnen van uw contract.

Is er een proefperiode?

Nee, er is geen proefperiode.

Mogen er andere personen in mijn Private Lease Volvo rijden?

Iedereen met een geldig Nederlands rijbewijs en toestemming van de contractant heeft, mag in de auto rijden.

Is Private Lease ook mogelijk voor bedrijven?

Nee, Private Lease is bedoeld voor particulieren en niet voor bedrijven.

Zit ik na ondertekening meteen vast aan een leasecontract?

Nee, op het moment dat je de leaseovereenkomst tekent heb je een bedenktijd van 14 dagen.

Wordt er een leeftijdsgrens gehanteerd?

Ja, dit product is bedoeld voor mensen van 18 jaar en ouder en die in het bezet zijn van een geldig Nederlands rijbewijs. Er geldt geen maximale leeftijd.

Is mijn auto overal verzekerd?

In bijna alle Europese landen is je Private Lease auto verzekerd. Welke landen dit zijn vind je terug op de groene kaart.

Bouw ik schadevrije jaren op wanneer ik een auto lease?

Ja, indien je geen verwijtbare schades rijdt gedurende de overeenkomst.

Ik rijd meer/minder dan afgesproken, en nu?

Wij benaderen je eenmaal per jaar met het verzoek de kilometerstand door te geven. Wanneer je meer of minder kilometers heeft gereden dan in het contract opgenomen, dan worden deze jaarlijks met je afgerekend tegen de prijs die op je contract staat vermeld.

Wat moet ik doen wanneer mijn inkomen wijzigt?

Bij een positieve wijziging van je inkomen hoef je niets te doen. Mocht je inkomen negatief wijzigen, dan verzoeken wij je contact op te nemen met Volvo Car Lease.

Wat gebeurt er met het contract bij overlijden?

Bij overlijden van de contractant kan het contract kosteloos worden beëindigd. Indien de nabestaanden de overeenkomst wensen voort te zetten, is dit ook mogelijk.

Wat is de levertijd van mijn auto?

De levertijd kan verschillen per model. We informeren u over de exacte levertijd wanneer deze bij ons bekend is.