The Red Beast van Sanne
Het rode beest, kijkend naar de foto’s is de link gemakkelijk te leggen. De V40 is duidelijk, maar toch ook vooral subtiel onder handen genomen. In een jaar tijd is de auto flink veranderd en dat is voor ons reden genoeg om de eigenaresse, genaamd Sanne, uit te nodigen voor een fotoshoot.
27 september 2019
Leestijd: 5 minuten
Sanne komt niet bepaald uit de buurt van Zwolle, maar voor het onderhoud en een gave fotoshoot komt ze graag deze kant op. Terwijl de weg onder de auto doorschiet bellen we met Sanne om wat meer over de auto te weten te komen. Geluk bij een ongeluk, want doordat haar internet tijdens het interview wegvalt, stopt daarmee ook de navigatie. Gelukkig wordt er met wat gepuzzel de locatie in niemandsland zo goed als achterhaald en wordt de weg naar Zwolle vervolgd. Voor Volvofanaten is het ongetwijfeld een herkenbare auto. Sanne en The Red Beast zijn geregeld op evenementen te vinden en ook heeft de auto een eigen social media kanaal (@volvov40t5) waar regelmatig nieuwe updates worden geplaatst. Het verhaal van de V40 T5 begint in 2019.
Het verhaal van de V40 T5 begint in 2019:
“Hiervoor reed ik ook een V40, maar ik was op zoek naar een andere auto. Ik wilde weer een veilige auto, want ik maak de nodige hoeveelheid kilometers. En een die snel is en waar nog wat uit te halen valt. De V40 die bij jullie in Zwolle stond was niet alleen dat, maar ook vol met opties en weinig op de teller. Het was ook nog eens een mooie uitvoering door de dubbele uitlaten en natuurlijk dat die wat hoger ligt doordat het een Cross Country is. Al heb ik de auto uiteindelijk wel verlaagd”, aldus een lachende Sanne.Het is dat we Sanne en haar auto volgen op social media, maar anders hadden we de auto niet herkend. “Een Volvo is een nette auto en heeft niet zo’n hoog ‘tuning’ gehalte. Met de aanpassingen die ik nu gedaan heb, oogt de auto nog steeds netjes. Dat was voor mij wel belangrijk, wel wat unieks maar niet té.”
“Op evenementen, bijeenkomsten en onderweg krijg ik vaak positieve reacties. Ondanks dat het geen standaard Volvo is, wordt die heel goed ontvangen en heb ik veel leuke nieuwe mensen leren kennen. Ik heb veel contact met een hele leuke en behulpzame groep V40 rijders.” Het enige wat dan nog overblijft zijn de foto’s en een overzicht van alle specificaties.
Ondertussen haalt Sanne haar voorligger in en zijn de grommende uitlaten goed te horen door de telefoon en zelfs dan is het een prachtig geluid. Sanne vervolgt: “De uitlaat heb ik als eerste aan laten passen, maar wel zo dat ik de kleppen ook kan dempen om niet de hele buurt wakker te maken.” Het geluid samen met de kleur verklaart de bijnaam van de auto natuurlijk ook. “De wrap heet Matt Anodized Red en ook is er onder de motorkap het een en ander aangepast. Van 0 naar 100 km/u doet die in 5.4 seconden. Stage 2 tuning, Polestar III velgen, een andere front splitter en in het interieur heb ik rode gordels”, zegt Sanne enthousiast over een deel van de aangebrachte veranderingen.